Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


budapest keleti

2012.11.22

 

 

Felvételi épület


A MÁV 1884-re építette fel Budapesten központi pályaudvarát (akkoriban még több vasúttársaság létezett). Az épületet - mely megegyezik a maival - Rochlitz Gyula tervezte, a csarnok pedig Feketeházy János alkotása.
A nemes reneszánsz, historizáló architektúra révén az indóház a főváros arculatának jeles középülete lett. Különösen figyelemre méltó a vonatfogadó csarnok eszmei megjelenítése a homlokzaton diadalív alakjában. (forrás: Vasúthistória évkönyv, 1993.)

A csarnok adatai


A csarnok 44 méter széles, 188 méter hosszú és 31,5 méter magas.

Műemlék


A felvételi épület műemléki védettség alatt áll.

Hogyan juthatok el a Nyugati pályaudvarra?


2-es (piros) metróval, vagy a 7-es, gyors 7-es, 173-as, gyors 173-as vagy 178-as autóbuszok valamelyikével a Blaha Lujza térig, onnan a 4-es vagy 6-os villamossal a Nyugati pályaudvarig, négy megálló a Moszkva tér felé.

Hogyan juthatok el a Déli pályaudvarra?


2-es piros metróval Déli pályaudvar végállomásig.

Hogyan juthatok el a Zugló vasútállomásra


A 7, 7E, 173, 173E jelzésű autóbuszokkal átszállás nélkül.

Átszállási lehetőségek


Metró: 2 (piros, Keleti pu.)
Villamos: 24 (Keleti pályaudvar (Festetics Gy. utca) M)
Troli: 73 76 78 79 (Keleti pályaudvar (Garay utca) M), 80 80A (Keleti Pályaudvar M)
Autóbusz: 5 7 7E 173 173E (Keleti pályaudvar M), 95-95A 178A (Keleti pályaudvar (Kerepesi út) M)



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
Budapest központi pályaudvar 1892 előtt
Budapest az 1886-os menetrendben ilyen néven találjuk


Vasútállomások, jegypénztárak keresője